همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

مشخصات فنی و اقتصادی سقف کاذب کناف


به منظور جلوگیری کردن از نفوذ آب به داخل صفحات گچی و نیز افزایش مقاومت دیوارهای ساختمان در برابر آتش از مواد افزودنی نظیر فایبرگلاس استفاده می کنند. روی صفحات گچی از طرفین دو لایه کاغذ چسبانده می شود که  مقاومت خمشی پانل را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

هر مترمربع دیوار آجر فشاری به ضخامت 22 سانتی متر با ملات ماسه سیمان حدود 400 کیلوگرم می باشد حال آنکه دیوار با پانل های مذکور حداکثر 25 کیلوگرم یعنی یک شانزدهم آن است.

چنانچه در ساختمانی از صفحات گچی استفاده شود سبب کاهش وزن ساختمان به میزان یک سوم می شود که این امر در کاهش میزان نیروی زلزله وارده به ساختمان تاثیر زیادی دارد.

گچ بصورت کریستال است و در مجاورت حرارت، آب تبلور آن کم کم تبخیر می گردد ، مقاومت آن در برابر آتش سوزی از دیگر دیوارهای جداکننده سبک بهتر می باشد.

فولاد مصرفی در تهیه پروفیل ها و یا همان سازه ها از نوع فولاد گالوانیزه گرم می باشد که در صورت تغییر شکل یا خراشیدگی، خاصیت آن همچنان حفظ می گردد.

گچ در مقابل ارتعاش های صوتی رفتار خوبی دارد و تقریباً 60 تا 75 درصد ارتعاشات را به خود جذب می کند و مانع انعکاس آنها می گردد درنتیجه از ایجاد پژواک جلوگیری می شود. این حد جذب ارتعاش برای ساختمان های مسکونی، کلاس های دانشگاه . درس و سالن های کنفرانس کافی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.