همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

مقایسه کناف با رابیتس

  کناف به دلیل سابقه کوتاهی که در ایران دارد از شناخت خوبی در بین معماران، مهندسان به ویژه سازندگان برخوردار نیست به همین دلیل این همکاران اطلاعات کمی نسبت ویژگیهای منحصربفرد کناف دارند لذا بر آن شدیم کناف و رابیتس را در چهار مورد بسیار مهم مقایسه کنیم :

 knauf - rabit01

۱ . وزن : هر مترمربع کناف بنا بر طرحهای مختلف به طور میانگین بر مبنای ۸ کیلوگرم پانل و ۳ کیلوگرم سازه (۶ متر طول سازه) جمعا ۱۱ کیلوگرم و در اجراء با گچ کاری و رابیتس بنا به تنوع طرح و ضخامت گچکاری به طور متوسط ۱ کیلوگرم رابیتس ، ۵ کیلوگرم آرماتوربندی و ۴۰ کیلوگرم اجرای گچکاری و در نتیجه جمعا ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

۲ . زمان : به عنوان مثال یک سالن پذیرایی با ۸۰ مترمربع سطح در صورت انتخاب سیستم کناف با دو اکیپ دو نفره تنها دو روز زمان خواهد برد در صورتی که انتخاب شما رابیتس و گچکاری باشد عملیات آرماتور و رابیتس بندی ۲ روز، گچ خاک کاری ۴ روز و سفیدکاری ۴ روز و جمعا زمان آن ۱۰ روز خواهد بود که این غیر از محاسبه زمانی می باشد که باید برای خشک شدن کامل گچ خاک در نظر گرفت.

۳ . مقاومت : سیستم کناف به دلیل وزن بسیار پایین و ساختار مهندسی مناسب مقاومت بسیار بالایی در مقابل فشار زلزله و در نهایت تخریب از خود نشان میدهد اما در رابیتس و گچ کاری هنگام وقوع زلزله ضمن شوک زلزله و ضربه ناشی از ریزش اجزاء سازه علاوه بر حذف اجزاء و المانهایی از سازه، بار دینامیکی ناشی از زلزله با بارآوار ترکیب شده و بار افزایش یافته جدیدی را ایجاد میکند.

۴ . قیمت : هر مترمربع سیستم کناف شامل مصالح و دستمزد به طور متوسط ۳۸ هزارتومان می باشد این در صورتیست که در رابیتس و گچ کاری بین ۶۰ الی ۷۵ هزار تومان شامل ۲۵ -۳۰ هزارتومان جوشکاری و رابیتس کاری و ۳۵-۴۵ هزارتومان هزینه گچ و خاک و گچ سفید می باشد.

 jadval knauf-rabits

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.