همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

ساختار کلی سیستم های ساخت و ساز خشک

شامل صفحات روکش دار گچی (و یا صفحات مسلح سیمانی) و پروفیلهای فولادی سبک می باشد ، که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیلها به عنوان زیرسازی عمل می نمایند.
مزایایی همچون سهولت،سرعت و دقت بالا در اجرا،ایمنی در برابر زلزله و حریق،خواص عایق بندی حرارتی،صوتی و رطوبتی،وتعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه سیستمهای ساخت و ساز خشک به عنوان جایگزین روشهای منسوخ سنتی (بنایی) در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند.
 
دیوارهای جداکننده کناف
دیوارهای جدا کننده کناف،دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند.این ساختار شامل قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع U و C بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه،به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند.درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده،به نحوی که در انتهای کار،سطحی یک پارچه و بدون درز که قابلیت رنگ آمیزی و کاشی کاری یا هر نوع پوشش نهایی دیگری خواهد داشت،حاصل می گردد.فضای خالی داخل دیوار،امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را به راحتی میسر می سازد.
 
 مزایا
سبک و ایمن در برابر زلزله
دارای رفتار میانقابی مناسب در زلزله
عایق حرارت،صوت و رطوبت
مقاوم در برابر آتش مستقیم تا 3 ساعت
 کاهش هزینه های سازه و فنداسیون،با توجه به کاهش بار مرده ساختمان
انعطاف معماری بالا
نصب سریع و آسان
قابلیت رنگ آمیزی، بلافاصله پس از نصب
دسترسی و تعمیرات آسان تأسیسات
قابلیت ترمیم و تعویض
دور ریز بسیار کم مصالح
اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی
افزایش سطح مفید در زیربنای ساختمان،با توجه به ضخامت کم دیوارها
حمل و نقل آسان و ارزان
 
 
دیوارهای جداکننده کناف - کاربردهای ویژه
 دیوار خارجی ساختمان
در این ساختار از صفحات مسلح سیمانی Aqauapanel به عنوان لایه خارجی دیوار استفاده می شود.در ایران معمولا از قطعات سنگ و آجر پلاک در نماها استفاده می شوند.عدم وجود اتصال مناسب میان این قطعات و بدنه دیوارها موجب می شود که در هنگام وقوع زلزله،جابجایی و لرزشها تحمل نگشته و نما فرو بریزد.سیستم دیوار خارجی آکواپنل،به عنوان ساختار کاملا ایمن در برابر زلزله،راه حل این مشکل است.از دیگر مزایای این ساختار،استفاده از عایق پشم معدنی می باشد که به طور همزمان موجب بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان می گردد.
 
دیوار تاسیساتی
با اجرای دو لایه قاب فلزی با فاصله از یکدیگر،می توان از فضای به وجود آمده جهت عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استفاده نمود.قرارگیری تاسیسات در فضای خالی دیوار،علاوه بر رفع مسئله خوردگی و کاهش هزینه تعمیرات،دسترسی به تاسیسات و تعمیرات و نگهداری را در مرحله بهره برداری آسان می کند.
 
دیوار چاه آسانسور
این ساختار جهت جداسازی فضای چاه آسانسور از سایر فضای ساختمان استفاده می شود.
 
دیوار مقاوم در برابر اشعه ایکس
با نصب یک لایه صفحه سربی در فضای داخل دیوار کناف،می توان از عبور اشعه ایکس جلوگیری نمود.این نوع دیوارها در مراکز رادیولوژی استفاده می شود.
 
دیوارهای تزئینی(دکوراتیو)
دیوارهای کناف دارای انعطاف بسار زیاد معماری می باشند،به همین جهت می توان طرحهای گوناگون معماری را با استفاده از این ساختارها اجرا نمود.
 
 دیوار مقاوم در برابر حریق
این نوع دیوار به عنوان سدی در برابر عبور آتش و حرارت ناشی از آن عمل می کند و زمانی که در یک سمت کانون آتش و حرارت بسار بالا وجود دارد،دمای سمت دیگر(سمت ایمن)از اندازه محدودی تجاوز نمی نماید.
 
دیوارهای پوششی کناف
دیوارهای پوششی کناف، جهت بازسازی دیوارهای بنایی قدیمی،پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری)،بهسازی حرارتی و صوتی ساختمانها،ایجاد فضای تاسیساتی در ساختماتها،ایجاد پوششهای با کد حریق و عایق کاری دیوارها در برابر رطوبت و بخار به کار می روند.
 
: دیوارهای پوششی کناف به دو صورت با سازه و بدون سازه اجرا می شوند:
 1- دیوار پوششی بدون سازه: در این ساختار،از یک لایه صفحه روکش دار گچی ساده یا صفحه پوشش شده با لایه عایق پشم معدنی یا پلی استایرن استفاده می شود.این صفحات به وسیله چسب خمیری مخصوص پرلفیکس مستقیماً به دیوار زمینه متصل می شوند (پرلفیکس از گچ ویژه و مواد افزودنی خاص ساخته می شود).درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده،به نحوی که در انتهای کار یک سطح یکپارچه و بدون درز حاصل می گردد.
مزیتهای اصلی این ساختار؛سهولت و سرعت در اجرا،قابلیت رنگ آمیزی بلافاصله پس از نصب و دور ریز کم مصالح می باشد.به علاوه،در این ساختار می توان صفحه گچی را با فاصله از دیوار زمینه اجرا نمود،تا ضمن رفع مشکلات اجرایی آن (مانند ناشاقولی و ناهمواری)،فضای مناسبی برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی نیز ایجاد گردد.

دیوار پوششی با سازه:در این ساختار،صفحات روکش دار گچی بر روی زیر سازی فلزی پیچ می شوند.این زیر سازی می تواند به صورت متصل به دیوار و یا مستقل از دیوار اجرا شود.در این ساختار لایه عایق در فاصله آزاد میان صفحه روکش دار گچی و دیوار زمینه قرار داده می شود.وجود فاصله آزاد،علاوه بر ایجاد فضای مناسب جهت نصب لایه عایق،راه حل مناسبی جهت غلبه بر مشکلات اجرایی دیوار زمینه،مانند ناشاقول بودن دیوار و حذف شیار زنی جهت عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی،محسوب می شود.از مزایای دیگر این ساختار،امکان اجرا در دیوارهای با شرایط زمینه متفاوت و اجرای پوششهای با ارتفاع 10 متر می باشد.
 
سقف کاذب کناف
انواع سقف های کاذب کناف
مزایا:
نسب سریع و آسان با استفاده از سقف کاذب کناف
دسترسی آسان به فضای تأسیساتی با استفاده از سقف کاذب کناف
حذف عملیات رنگ آمیزی با استفاده از سقف کاذب کناف
تعمیر و نگهداری آسان با استفاده از سقف کاذب کناف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.