همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

دیتیل ناشناخته دیوار کناف

 دیوار کناف به دو دسته دیوار پوششی کناف و دیوار جداکننده کناف تقسیم می شود که خود این دیوارها نیز با توجه به دیتیل دیوار کناف دارای تقسیم بندی خاص خود می باشند . در واقع دیوار پوششی کناف دیواری است که به منظور پوشاندن و ایجاد کاور برای دیوارها و بناهای فرسوده و دست یابی به نوعی عایق صوتی یا حرارتی کاربرد دارد که با توجه به اجرای این دیوار و دیتیل دیوار کناف به دو دسته با سازه و بدون سازه تقسیم می شود . دیوار جدا کننده نیز دیواری است که به منظور ایجاد پارتیشن بندی و ایجاد فضای مجزا کاربرد دارد و دیواری غیر باربر است . دیوار جدا کننده کناف با توجه به دیتیل دیوار کناف ، ضخامت و مقاومت تقسیمات مشخص خود را دارد .


مزایای دیوارهای کناف با توجه به دیتیل دیوار کناف :
مقاومت بالا دیوار کناف در برابر زلزله
سبکی مصالح و در نتیجه دیوار
خطای پایین در اجرای دیوار با توجه به دیتیل دیوار کناف
افزایش سطح مفید ساختمان
قابلیت ترمیم و تعویض دیوار
دسترسی آسان و سریع به تاسیسات ساختمانی
خشک شدن بتونه و امکان رنگ آمیزی دیوار کناف پس از آن


دیوار پوششی کناف و دیتیل دیوار کناف

دیوار پوششی کناف بدون سازه با توجه به دیتیل دیوار کناف عبارت است از یک صفحه روکش دار گچی با یک لایه پشم شیشه که از طریق چسب بر روی دیوار قدیمی نصب شده و سپس کار درزگیری توسط بتونه و نوار درزگیری برای یکپارچگی کار صورت می گیرد .

دیوار پوششی کناف با سازه با توجه به دیتیل دیوار کناف عبارت است از دیوار پوششی همراه با زیرسازی که می تواند هم مستقل از دیوار اصلی یا متصل بر دیوار اصلی اجرا گردد و صفحات با پیچ شدن بر روی زیر سازی دیوار فضای کافی برای عبور لوله و تاسیسات و رفع ناصافی های دیوار قدیمی را میسر می سازد .


دیوار جدا کننده کناف و دیتیل دیوار کناف :
دیوار جدا کننده هفت و نیم سانتی متری کناف با توجه به دیتیل دیوار کناف دیواری است که دارای رانر و استاد پنج سانتیمتری و یک لایه پانل از هر دو طرف می باشد . دیوار جدا کننده نه و نیم سانتیمتری با توجه به دیتیل کناف دیواری است که دارای یک ردیف سازه هفت سانتیمتری و یک لایه پانل گچی از دو طرف است . دیوار جداکننده کناف دوازده و نیم متری با توجه به دیتیل دیوار کناف دیواری است که دارای یک لایه سازه ده سانتیمتری و یک لایه پانل از هر دو طرف که با توجه به تعداد لایه پانل ها و سازه های اضافه شده با توجه به نیاز محیط یا به خانواده اول دیوار کناف با یک لایه پانل و یک ردیف سازه w111 یا به گروه دوم با یک ردیف سازه و دو لایه پانل w112یا دو ردیف سازه و دو لایه پانل یعنی دیوار جداکننده w115 تعلق می گیرد . دیوار جداکننده تاسیساتی نیز دارای دو لایه پانل و دو ردیف زیرسازی است که امکان عبور انواع تاسیسات از داخل دیوار را میسر می سازد .

متاسفانه سالانه به دلایل عدم برخورداری دیوارها از استانداردهای کافی ،اتلاف بسیاری توسط دیوار ساختمان ها صورت می پذیرد اما می توان با استفاده از سیستم کناف ، ساخت و ساز خشک ، درایوال و دیوار کناف این مشکل را به آسانی رفع کرد . دیوارهای کناف باز کننده پنجره ای جدید به سوی ساخت و ساز به شمار می اید زیرا با ورود و پیدا کردن جای خود در صنعت ساخت و ساز توانست افقی روشن به روی ساختمان سازی با شیوه ی نوین بگشاید .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.