همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

همه چیز در باره کناف (Knauf)

مرجع اطلاعات متنی ـ تصویری ـ ویدئویی کناف کاری

کف کاذب با کناف


تاریخچه کف کاذب

از گذشته جامعه صنعتی امروز از کف کاذب استفاده شده است و مورد توجه مهندسین و معماران بوده است

طبق آثار و شواهد به دست آمده کف کاذب در حمام های قدیمی استفاده می شده است و استفاده مدرن آن به اواخر دهه شصت و اوایل هفتاد قرن بیستم برمی گردد و در قدیم آثار به جا مانده از کف کاذب در بناهای رومی و ایرانی بوده است و در جامعه امروز باید با بهره گیری از ماشینها و وسایل الکتریکی بتوانیم همگام با تکنولوژی پیشرفته و مدرن پیش برویم

سیستم کف کاذب به علت محل مناسب برای عبور منصوبات مکانیکی  وبرقی و سبک سازی وزن ساختمان ابداع شد

اطلاق این واژه ( کف کاذب ) در زبان فارسی به علت قرینه بودنش با سقف کاذب است و اصولا به کفی کف کاذب می گوییم که کف اصلی سازه ساختمان نیست و جهت افزایش ارتفاع محل رفت و آمد می باشد.
تعریف کف کاذب :

کف کاذب عبارتند از قطعات پیش ساخته روی کف اتصلی تایل پایه واسترینگر و شامل سه قطعه که بهتر است برای ایمنی بهتر نسوز باشد

البته بسته به نوع کف کاذب از مواد مختلف استفاده می شود در ساخت آن ابعاد تایل کف کاذب متغیر است و با توجه به کار برد آن در بازار تولید و ارائه می شود .

معمولا ابعاد کف کاذب و سایز آن کف کاذب 50*50-کف کاذب 60*60-کف کاذب 60*120 است بر واحد سانتی متر کف بلند شده که ما آن را کف کاذب می نامیم بکار گیری آن به دلیل پوشش حجم بالایی از کابلها و تاسیسات است که در مکانها به کار می رود .

تقریبا در تمامی اطاقهای کنترل و فرمان و مراکز کامپیوتر سرور پستهای برق و سیستم های مکانیزه و قرنطینه و ….

می توان از کف کاذب استفاده کرد .اما اخیرا نوعی خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف انتقال آب سطحی و کاهش رطوبت دما کاربرد دارد.

انواع کف کاذب :

کف کاذب از نظر کاربیری به انواع مختلف تقسیم میشود :

1. سقف کاذب مخصوص پوشاندن تاسیسات

2. کف کاذب مخوص انتقال آبهای سطحی –خاک و ماسه

3. کف کاذب مخصوص نصب گرمایش کف و کاهش رطوبت

4. کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

1. کف کاذب و بکار گیری آن جهت نصب تاسیسات

این  نوع کف کاذب در سالنهای صنعتی و مراکز مخابراتی و کامپیوتر کاربرد دارد و ایجاد پوشش مناسب جهت کابل برق و شبکه کامپیوتر هدف آن است و این نوع کف کاذب دائما از محل خود جابجا می شوند و سطح آنها از کف پوش های مخصوص  pvc و سنگ مصنوعی است.

این نوع کف کاذب قابلیت تحمل آتش سوزی در یک ساعت را دارند قابلیت مقاومت به بار های دینامیک متمرکز و غلطش در حدود یک تن بر هر تایل و مقاومت بار های استاتیک حداقل با ضریب طراحی 2 و ضد الکتریسیته ساکن مناسب مراکز کامپیوتر می با شند.

این نوع کف کاذب معمولا از مواد فلزی و یا چوب و سنگ محافظت شده با فلزات ساخته شده و از نوع رایج این نوع کف کاذب نوع آلومینیومی آن است و در بعضی موارد از کف کاذب از نوع مواد  چوبی به صورت جایگزین استفاده می شود.

2. کف کاذب در سیستم انتقال آب سطحی خاک و ماسه

این نوع کف کاذب معمولا مشبک و یا درز دار است و در سالنهای ورزشی وآزمایشگاه ها و سالنهای مواد شیمیایی و مراکز و اماکن شن خیز و بارانی نصب  می شود و این نوع کف کاذب معمولا دارای تایل پلاستیکی و یا فولادی ضد زنگ و با پایه فولاد آلومینیوم و یا پلاستیک  می باشد.

و به عنوان کف کاذب ثابت در کارخانه ها و فضاهای آزاد به کار می رود.

و از خواص مهم کف کاذب در این سیستم مقاومت در برابر شرایط آزاد و قابلیت نصب روی سطوح سیمانی و مقاومت در برابر اشعه UV  و مقاومت در برابر پیری و خستگی مواد و مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی و رطوبت می باشد.

3. کف کاذب جهت نصب سیستم گرمایش

در کشورهای سرد سیر که لوله کشی آب گرم از سطح زیر کف انتقال داده می شود با بکار گیری لوله های هادی مانند لوله مسی انرژی گرمائی به کف کاذب انتقال می یابد و این نوع کف کاذب دارای پایه کوتاه9 و تایل نازک است و برای انتقال حرارت مناسب می باشد.

ویژگی آن سطح کف کاذب عموما از جنس پارکت و HPIو سرامیک و چوب پنبه ایی می باشد و به صورت پیچ و مهره به هم متصل است و این نوع کف کاذب تا حدی عایق صوتی می باشد و مقاومت مناسبی در برابر رطوبت دارد این نوع کف کاذب در برابر حشرات موذی مقومت می کند و در خانه های چوبی و پیش شاخته از این نوع کف کاذب استفاده می شود.

4. کف کاذب جهت کاهش وزن ساختمان ها :

این نوع کف کاذب غالبا با استفاده از چسب بتن مستقیما روی طبقات بتنی نصب می شود و نیاز به9 زیر سازی ندارد

در این نوع کف کاذب از تایل سنگ و گرانیت و مرمر مسنوعی و چوب فشرده استفاده میشود

و نمونه محوطه برج تهران یکی از پروژه های کف کاذب است که  ویژگی های این نوع کف کاذب قابلیت تنظیم محوری روی پایه ها به همراه مکان تنظیم شیب و مقاومت در مقابل بار های جانبی بدو نیاز به اشینگر و  عایق صوتی مناسب و حذف صدای انعکاس تردد و قابلیت شستشو است.
درباره آرمه گستر و کف کاذب

مزایای استفاده از سیستم کف کاذب :

1. جلوگیری از اعمال بار مرده حاصل از پوکه ریزی و کف سازی سنتی

2. مقاومت مناسب کف کاذب امکان تعویض کف پوش ها در صورت وارد شدن صدمات نا متعارف

3. امکان حذف سریع سیستم کف کاذب و یا انتقال آن به پروزه های دیگر

4. استحکام مناسب در برابر زلزله ضمن کاهش نیروی زلزله به دلیل کاهش وزن ساختمان

5. استحکام بالا در برابر نیروی ضربات محیطی

6. عدم جذب گرد و غبار و آلاینده های محیطی

7. قابلیت ضد عفونی و شستشو

8. تهیه شده از مصالح نسوز و عایق حرارت

9. مقاوم در برابر الکتریسیته ساکن و قابلیت اجرای اتصال  به زمین
خدمات جانبی گروه مهندسی آرمه گستر آراد

1.تعویض کفپوش : کف پوش های مناسب در صورت استفاده مناسب طول عمر بالایی داشته و مدتها نیازبه تعویض نخواهند داشت ولی در صورت وارد شدن صدمات نامتعارف و یا نیاز به تغییر مکان کف کاذب قابل جابجایی بوده و نیاز به تعویض کل سیستم کف کاذب وجود ندارد.

2. نصب : در صورتی که کارفرمایان محترم راسا اقدام به تامین مصالح کف کاذب نموده باشند امکان اجرای انواع گوناگون کف کاذب برای شرکت فراهم می باشد.

3. رگلاژ و نگهداری : همانند بسیاری از قطعات ساختمانهای امروزی همچون سیستم گرمایش بالابر ها و باز شوها کف کاذب نیز پس از مدتی با یک سرویس دهی ساده به کارایی بالای خود دست می یابد که شرکت آرمه گستر آراد آماده همکاری با کارفرمایان محترم اعم از پروژه های بزرگ و پروزه های کوچک می باشد.

4. تامین قطعات : با توجه به قابلیت بالای شرکت آرمه گستر اراد در رقابت اقتصادی در زمینه کف های کاذب آماده تامین قطعات مورد نیاز کارفرمایان عزیز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.